Skip to content

Breda Koop Lokaal

Vrijwel direct na de intelligente lockdown zagen wij in het zoekgedrag op onze site dat consumenten graag wilden weten welke winkels nog wel open waren en welke horecazaken overstapten op bezorgen/afhalen. Samen met het Ondernemersfonds, Opera en Bureau DuizendDingen ontwikkelde Breda Marketing vervolgens de ‘Breda Koop Lokaal’ campagne. De campagne is bedoeld om Bredanaars bewust te maken van de kracht en mogelijkheden van lokaal kopen. Zo stimuleren wij het bezoek- en koopgedrag in onze stad en hebben wij 930 ondernemers online zichtbaarheid gegeven in deze moeilijke tijd. In meerdere video’s en online content wordt continue verwezen naar onze website waar bezoekers een overzicht vinden van alle initiatieven van ondernemers. Ook is de lokale pers benaderd. Mede dankzij heel veel lokale ondernemers, waaronder Marijn van Dijke, Saskia van Eijk en Martijn Gulden, die meededen in de video’s kwam deze campagne tot stand. De video’s zijn gedeeld via onze kanalen en website. In totaal bereikten wij hiermee een half miljoen mensen (social media) en levert het tienduizenden bezoekers op voor www.bredakooplokaal.nl