Skip to content

Internationale design award voor campagne ‘Breda Geeft Je De Ruimte’

Het jaar 2020 was een jaar dat we niet snel zullen vergeten. En toch liet de stad zich niet klein krijgen. Met hart voor onze stad en elkaar hebben we de koppen bij elkaar gestoken en onze creativiteit gebundeld. Met als resultaat de prachtige campagne Breda Geeft Je De Ruimte waar we landelijk Breda bij ruim 6,5 miljoen buitengenieters, fijnproevers en cultuursnuivers op de kaart hebben gezet.

Deze campagne is niet onopgemerkt gebleven, mede dankzij het opvallende en kleurrijke design. De combinatie van Bredase iconen en krachtige kleuren trok ook de aandacht van de juryleden van de internationale Indigo Design Award ter promotie van innovatieve, artistieke en unieke projecten. Hildegard Assies, directeur Breda Marketing is trots op het winnen van de Bronzen Indigo Award. “Ik zie het als een fantastische erkenning voor de stad Breda en haar creatieve talent. Opera Concept & Design en Tim Eshuis Fotografie leverden prachtig werk.”

Breda is veerkrachtig, creatief en heeft ruimte genoeg. Die boodschap moest met de campagne ‘Breda Geeft Je De Ruimte’ op een aansprekende manier worden overgebracht. Veel Nederlanders en ook de inwoners van Breda vierden hun vakantie in 2020 immers dichtbij huis. Met de opvallende campagnebeelden werden bewoners en bezoekers verleid om Breda te (her)ontdekken en te genieten van al het moois dat de stad en de regio te bieden hebben. De campagne-uitingen waren onder andere te zien in abri’s in Breda en omgeving, landelijke (online) advertenties, nieuwsbrieven en op social media.

Het idee voor de campagne ontstond in de periode dat de bezoekerseconomie vanwege corona vrijwel geheel stil kwam te liggen. Met hart voor de stad hebben verschillende partijen de koppen bij elkaar gestoken en de creativiteit gebundeld met de campagne ‘Breda Geeft Je De Ruimte’ als resultaat. Opera Concept & Design en Tim Eshuis Fotografie ontwikkelden – in opdracht van Breda Marketing, Gemeente Breda en Taskforce Toerisme – het prijswinnende design. De campagne vormde het eerste onderdeel van een langere termijnstrategie om bezoekers aan te trekken door de bijzondere plekken en verrassende mogelijkheden van Breda en de regio te laten zien.

Kijk voor meer informatie over de campagne en de award op de website van welkominbreda.nl en van Indigo Awards.