Skip to content

Breda geeft je de ruimte

Het Coronavirus heeft grote impact op onze stad. De bezoekerseconomie is vrijwel stilgevallen en heeft ondernemers hard getroffen. Wij hebben onze activiteiten moeten herzien. Eerste prioriteit voor Breda Marketing was het ondersteunen van onze lokale ondernemers. Daarbij richten wij ons wel voortdurend op lange termijn groei van welvaart en welzijn voor iedereen in Breda en de regio.

Om de economie en het leefplezier van Breda ook tijdens de Coronacrisis een impuls te geven, richtten wij samen met partners een TaskForce op. Doel: een langlopende herstelcampagne ontwikkelen.

Niemand weet hoe de komende tijd eruit zal zien, maar een ding is duidelijk: ondernemers hebben onze steun blijvend hard nodig. Samen met onze partners hebben wij een plan ingediend, waarmee we extra middelen van de gemeente ontvingen voor de ontwikkeling van activiteiten voor de middellange termijn.

Campagne

Fase 1; Intelligente Lockdown

Het coronavirus heeft grote impact op onze stad. De bezoekerseconomie is vrijwel stilgevallen en heeft ondernemers hard getroffen. Vrijwel direct na  de lockdown informeerden wij lokale ondernemers, bewoners en bezoekers. Wij hebben daarnaast onze activiteiten moeten herzien. Eerste prioriteit voor Breda Marketing was het ondersteunen van onze lokale ondernemers. Daarbij richten wij ons wel voortdurend op lange termijn groei van welvaart en welzijn voor iedereen in Breda en de regio. In Fase een hebben we o.a. de campagne Breda blijft kloppen en Breda Koop Lokaal ontwikkeld.

Fase 2: De stad gaat weer open

Nu de stad weer langzaam open gaat is het tijd voor een nieuwe fase, fase 2. Om de economie en het leefplezier van Breda een impuls te geven, richtten wij samen met partners een TaskForce op. Ons doel: een langlopende herstelcampagne ontwikkelen. Samen met onze partners hebben wij een plan ontwikkeld, waarmee we extra middelen van de gemeente ontvingen voor de ontwikkeling van een campagne en activiteiten voor de middellange termijn.

 

Eenduidige communicatie

Allereerst hebben we onze activiteiten gericht op het veilig en gastvrij verwelkomen van onze bezoekers. Samen met KHN, SOFB, Opera en gemeente Breda ontwikkelden wij een concept om bezoekers op uniforme wijze te informeren en begeleiden. Denk aan eenduidige belijning, looproutes en de inzet van local guides om vragen van bezoekers te beantwoorden. We werken daarin nauw samen met de gemeente.  Alle ondernemers ontvangen communicatiemiddelen om bezoekers te attenderen op de nieuwe spelregels.

Campagne Breda geeft je de ruimte

Nu veel Nederlanders hun vakantie in eigen land gaan vieren, willen we Breda natuurlijk als unieke bestemming op de kaart zetten om daarmee de economie wederom een impuls te geven. In plaats van iedereen naar dezelfde plekken te verwijzen, gaan we de ruimte in en rondom de stad gebruiken. Breda heeft namelijk zoveel te bieden. Zo creëren we meer spreiding en profiteren nog meer ondernemers van de campagne. Samen met partners uit de vrijetijdssector hebben we hiervoor bij de gemeente extra marketingbudget aangevraagd. Met de campagne sluiten we aan bij de Brabantbrede campagne van VisitBrabant.